• Aksjonslæring i sykepleierutdanningen : en bro mellom skole og arbeidsliv? 

      Huemer, Jeanette (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2009-05-15)
      Utgangspunktet for denne studien er utfordringer knyttet til utvikling av endringskompetanse hos studentene i sykepleierutdanningen. Jeg ønsker å belyse om aksjonslæring som pedagogisk tilnærming i utdanningen kunne bidra til å utdanne endringsorienterte sykepleiere. For å få svar på problemstillingen ”Kan aksjonslæring i utdanningen bidra til å utdanne endringsorienterte sykepleiere?” har jeg ...
    • Bachelor studies for nurses organised in rural contexts - a tool for improving health care services in circumpolar region? 

      Nilsen, Gudrun; Huemer, Jeanette; Eriksen, Liss (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2012-03-30)
      <p><i>Objectives:</i> This article is based on a pilot study of Finnmark University College's off-campus bachelor programme (BA) for nurses, organised in rural areas. The objectives were to explore whether these courses had contributed to reduced vacancies; whether the learning outcome of the off-campus courses was the same as the on-campus programme, and how the education had influenced the nurses’ ...
    • Dialogkonferanse i klasserommet – bro til bedre læring 

      Eriksen, Liss; Huemer, Jeanette (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2013-02-21)
      Ideelt skal et studium innen praktiske fag føre til et «kick» når man er ferdig og står i den praktiske virksomheten studiet kvalifiserer for. Overgangen mellom profesjonsstudier og praksis har imidlertid generelt vist seg å være en akilleshæl. Artikkelen er en beskrivelse og en diskusjon av et fornyende studentaktivt pedagogisk prosjekt, som et alternativ til tradisjonell klasseromsundervisning. ...
    • Teknologi i Samhandlingsreformen. Utfordringer med implementering av informasjons- og kommunikasjonsteknologi i kommunehelsetjenesten. 

      Huemer, Jeanette; Eriksen, Liss Trine (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2017)
      Background: <br>The purpose of this study is to shed light on how the local municipalities in Finnmark, Norway’s northernmost and largest county, has faced the challenges associated with the implementation of information technology that was introduced with the Coordination Reform («Samhandlingsreformen») in 2012. This reform is aimed at strengthening cooperation between the specialist health ...